تبلیغات
دلتنگی - مشخصات فنی هیوندای جنسیس

مشخصات فنی هیوندای جنسیس

پنجشنبه 25 آذر 1389 03:58 ب.ظنویسنده : رها

 

مشخصات فنی

مدل

Genesis

کلاس خودرو

(F-segment) سدان مجلل

گیربکس

 6 دنده اتوماتیک با تعویض دستی

محور محرک

(RWD)دیفرانسیل عقب

تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ

V6 / 24

حجم موتور (سی سی)

3778

قدرت (اسب بخار)

285 / 6200

گشتاور (نیوتن متر/دور در دقیقه)

358 / 4500

توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن)

149

توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر)

75

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

260

شتاب صفر تا صد (ثانیه)

6.7

طول/عرض/ارتفاع (میلی متر)

1485/1890/4975

فاصله دو چرخ جلو/ دو محور (میلی متر)

2936

وزن خالص (کیلوگرم)

1912

مشخصات تایر

235/50VR18

مصرف شهری (لیتر در صد کیلومتر)

13.6

مصرف جاده ای (لیتر در صد کیلومتر)

7.2

مصرف ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر)

9.5

استاندارد آلایندگی

Euro 3

حجم مخزن سوخت (لیتر)

73

هیوندای در جنسیس توانسته وزن را به نسب ۴۷ - ۵۳ بین عقب و جلو تقسیم کند و این باعث هندلینگ خوب و بهبود مشخصات رانندگی شده است . سیستم استاندارد کنترل پایدار تکنولوژیهای مهم در عرصه ایمنی خودرو می باشد ٬ باعث بالا رفتن اطمینان در رانندگی شده است . این سیستم در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۷۰ درصد تولیدات هیوندای بکار رفته است . کاهش ورود صدا به داخل کابین و کیفیت سواری و هندلینگ پیشرفته جنسیس به لطف ساختار قوی بدنه ایجاد شده است . هیوندای با استفاده از فلز با قابلیت انبساط بالا در مناطق حساس در ساختمان بدنه باعث بالا رفتن مقاومت پیچش بدنه شده است . ضمن آنکه کیفیت کابین جنسیس از بسیاری از همکلاسان خود بالاتر است .

توانایی های برجسته هیوندای جنسیس مدیون موتور کاملا جدید Tau V8 4.6L  که به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک ساخت ZF آلمان ( که دارای قابلیت شیفت ترونیک نیز هست ) متصل است ٬ می باشد . این ترکیب موتور ۳۶۸ اسب بخاری و گیربکس باعث شتاب صفر تا ۹۶ جنسیس در کمتر از ۶ ثانیه شده است . همچنین دیگر موتور های جنسیس دو موتور کاملا آلو مینیومی V6 می باشد . اولین موتور V6 حجمی معادل ۳.۳ لیتر دارد و توانایی ایجاد ۲۶۸ اسب بخار نیرو و ۲۳۳ پاوند گشتاور را دارد . موتور بعدی موتور ۳.۸ لیتری می باشد که می تواند ۲۹۰ اسب بخار نیرو و ۲۶۴ پاوند گشتاور تولید کند . هیوندای برای ایجاد حداکثر نیرو در موتور های خود از سیستم تغییر مداوم تایمینگ سوپاپها ( CVVT ) و سیستم جدید نیروی متغیر ( VIS ) که به تنفس بهتر موتور در دورهای پایین و بالا کمک می کند ٬ استفاد کرده است .

سیستم فنربندی که برای جنسیس طراحی شده در جلو از سیستم اتصال پنج نقطه ای با دو بازوی بالا و پایین که چرخهای جلو را به شاسی متصل می کنند ٬ بهره می برد .سیستم فنربندی عقب نیز به صورت اتصال پنج نقطه ای می باشد که در سطح بالایی عمل می کند . قابلیتهای پیشرفته فنربندی جلو و عقب با سیستم ASD که قابلیت انعطاف فنربندی را تنظیم می کند ٬ کامل می شود .

هیوندای برای چراغهای جلو جنسیس از لامپهای زنون پیشرفته ( HID ) استفاده کرده است . لامپهای HID از قابلیتهایی مانند روشنایی بهتر ٬ سیستم مدرن روشنایی daylight و کاهش دهنده مصرف انرژی بهره می برد . سیستم تنظیم کننده خودکار ٬ نور چراغهای جلو را با میزان بار و سرنشین تنظیم می کند . همچنین یک سیستم اتوماتیک دیگر با چرخش لامپها در جهت چرخش اتومبیل دید بهتری را برای رانند در پیچها تامین می کند .

از سیستم های ایمنی بکار رفته در جنسیس می توان به سیستم کنترل پایداری ESC ٬ هشت ایربگ ٬ و سیستم الکتریکی حفاظت از سر ٬ اشاره کرد . سیستم الکتریکی حفاظت از سر را پیش از این تنها در خودرو هایی به مانند مرسدس ٬ بی ام و و لکسز شاهد بوده ایم .

هیوندای در مجموع هشت سنسور برای سپرهای عقب و جلو جنسیس ذر نظر گرفته که این سنسورها کمک بسیاری به پارک خودرو در مکانهای کوچک می کنند .سیستم رادار دید جلو و سیستم کروز کنترل هوشمند از دیگر تکنولوژیهای بکار رفته در جنسیس است . سیستم کروز کنترل هوشمند سرعت و فاصله اتومبیل با خودرو جلویی را به صورت خودکار تنظیم می کند .

جنسیس از ۴ دیسک در ۴ چرخ برای توقف بهره می برد . سیستم ABS و سیستم پخش نیروی ترمز EBD کمک زیادی به توقف جنسیس می کنند . دیسکهای ترمز در مدلهای V6 در جلو ۱۲.۶ اینچ و در عقب ۱۲.۴ اینچ می باشند . تعداد پیستون ترمز نیز یک عدد می باشد . در مدل V8 از دیسکهای بزرگتر و دو پیستون در هر چرخ استفاده شده است .

منبع : اینترنت


آخرین ویرایش: - -

 
شنبه 14 مرداد 1396 03:34 ق.ظ
Hello, its good paragraph about media print, we all know media is a
wonderful source of information.
سه شنبه 10 مرداد 1396 06:13 ب.ظ
Hi there I am so grateful I found your blog page, I really found you by error, while I
was browsing on Bing for something else, Anyways I am here now and would just like to say cheers for a
tremendous post and a all round interesting blog (I also love the theme/design),
I don't have time to read it all at the moment but I have saved it and also
added in your RSS feeds, so when I have time I will be
back to read a great deal more, Please do keep up the awesome job.
پنجشنبه 31 فروردین 1396 12:25 ق.ظ
I do accept as true with all of the ideas you've offered for your post.
They're really convincing and will definitely work.
Still, the posts are too quick for beginners. May you please prolong them a little from subsequent
time? Thank you for the post.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر